Ulvøystien

Øyriket i miniatyr

Ulvøystien gir deg alt det beste øyregionen har å by på. Dette er kanskje Hitra og Frøyas flotteste turmål. Her får du alt i ett! Hav, fjære, svaberg, sandstrad, bademuligheter, fjell og eng i samme tur!

FANTASTISK UTSIKT HELE TUREN

Langs turstien er det flott utsikt utover mot åpent hav, Frøya og innover mot fastlandet. Vil du se mye av naturen på Hitra i løpet av én tur er dette turen for deg!

Stikk gjerne innom en butikk for å kjøpe noe godt å ha i sekken. Du kan også smøre deg nistepakke fra vår frokostbuffet.

Turen er meget godt merket og tilrettelagt med bruer, trapper, tau og rasteplasser. Følg de røde T-ene hele veien rundt.

God tur!

• Rundtur

Kart til parkeringsplass

Veibeskrivelse

For å komme til Ulvøystien følger du FV714 fra hotellet til Ansneskrysset, rett nord for Fillan.  Ta her til høyre mot Fjellværøya. Videre over Krabbsundbrua og Fjellværøya. Når du kommer til Knarrlagsundet skal du over brua til Ulvøya.  Rett etter brua tar du av til høyre mot Selvåg.  Ca. 800 m fra krysset finner du parkeringsplassen på venstre siden av vegen (nordsiden) i enden av et jorde.